FSM Vakıf Üniversitesi - Flipped Learning

FSM Vakıf Üniversitesi
İngilizce Hazırlık - Flipped Learning

"Tersine Çevrilmiş Öğrenme Modeli"

FSM Foundation University
English Prep - Flipped Learning

"Innovative Learning Model"

2022-2023 akademik yılında Bölüm Başkanımız Koray Tunç'un girişimiyle Flipped Learning'i okulumuza entegre etme araştırmalarına başladık.

Bu öğrenme modelini %100 İngilizce eğitim veren bölümlerden oluşan ve B2+ veya İleri Öncesi yeterlik seviyesindeki öğrenci grubumuzla pilot uygulama olarak gerçekleştirdik.

Tasarım Yaklaşımımız

Bu öğrenme modelinin tasarımında Flipped Learning'i Universal Design for Learning (UDL) modeli ile birleştirdik. Öğrencilerimizin bireysel ihtiyaçlarını proaktif olarak ele alarak İngilizce'yi en üst düzeyde aktif, üretken bir şekilde öğrenmelerini kolaylaştırmayı amaçladık.

Başarı Hikayesi: Geçen yılki pilot uygulamamızın başarısı ve öğrencilerin modül sonunda çeşitli becerilerde önemli gelişme kaydetmeleri, 2023-2024 akademik yılında da Flipped Learning uygulamasına devam etmemize yol açtı.

In the academic year 2022-2023, initiated by our Department Chair Koray Tunç, we began research on integrating Flipped Learning into our curriculum.

We implemented this learning model as a pilot with our student group consisting of departments that offer 100% English education and students at B2+ or Pre-Advanced proficiency level.

Our Design Approach

In designing this learning model, we combined Flipped Learning with the Universal Design for Learning (UDL) model, aiming to facilitate our students' active, production-based learning of English at the highest level by proactively addressing their individual needs.

Success Story: The success of our pilot implementation last year, along with students showing significant improvement in various skills at the module's end, led us to continue implementing Flipped Learning in the 2023-2024 academic year.

B2+ seviyesinde Flipped Learning'i iki boyutta uyguluyoruz
1. Boyut: Kelime Dağarcığı Geliştirme
  • Öğrenciler sabah dersinden önce platformumuza yüklenen materyallerle o gün öğrenecekleri kelimeleri görseller eşliğinde tanırlar
  • Bu kelimelerle ilgili çeşitli etkinlikleri tamamlarlar
  • Sonuç: Derse geldiklerinde okuma/dinleme metinlerindeki kelimeleri zorlanmadan anlar ve derste aktif olarak yer alabilirler
2. Boyut: Üretken Etkinlikler
  • Haftanın temasıyla ilgili çeşitli girdiler sağlıyoruz (video, podcast veya makale)
  • Öğrenciler bunlardan birini seçer
  • Görevin doğasına bağlı olarak üretken etkinlikleri bireysel, ikili veya grup halinde tamamlar
  • Çalışmalarını platforma yüklerler
At B2+ level, we implement Flipped Learning in two dimensions
1st Dimension: Vocabulary Development
  • Students engage with vocabulary they will learn that day through materials uploaded to our platform before morning classes, accompanied by visuals
  • They complete various activities involving these words
  • Result: When they attend class, they can understand words in reading/listening texts without difficulty and actively participate
2nd Dimension: Production Activities
  • We provide various inputs related to the weekly theme (video, podcast, or article)
  • Students choose one of these
  • Depending on the task nature, they complete production activities individually, in pairs, or as groups
  • They upload their work to the platform

C1 seviyesinde Flipped Learning daha geniş ölçekte uygulanmaktadır
1. Boyut: Academic Studies

Öğrencilerin en çok kullanılan akademik kelime dağarcığını öğrendikleri ve çeşitli testler aldıkları alan.

2. Boyut: Departmental Studies

Fakültelerine başlamadan önce öğrencilerin kendi bölümleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.

Bölüm Çalışmaları Kapsamı:

Üniversitemizdeki her İngilizce eğitim veren bölüm için ayrı materyaller hazırlanmıştır:

İngilizce Mütercim Tercümanlık Yazılım Mühendisliği İktisadi ve İdari Bilimler
At C1 level, Flipped Learning is implemented on a broader scale
1st Dimension: Academic Studies

Area where students learn the most commonly used academic vocabulary and take various tests.

2nd Dimension: Departmental Studies

Designed to provide students with insights about their departments before starting their faculties.

Departmental Studies Scope:

Separate materials have been prepared for each English-medium department in our university:

English Translation and Interpretation Software Engineering Economics and Administrative Sciences

Her bölüm için örnek görevler:
Yazılım Mühendisliği:

4 kişilik bir grup oluşturun ve en yeni yazılım hatalarını ve bunların siber güvenliği nasıl etkilediğini araştırın. Bulgularınızı video kaydında sunun.

İngilizce Mütercim Tercümanlık:

Yabancı bir dilin kültürel inceliklerι üzerine 3 dakikalık bir sunum hazırlayın. Dile özgü deyimler, argo ve diğer sözcüksel öğeleri araştırın ve bunların makine çevirmenleri için nasıl zorluklar yarattığını açıklayın.

İktisadi ve İdari Bilimler:

Markaların dijitalleşmesi lehinde veya aleyhinde 400 kelimelik ikna edici bir makale yazın. Fikirlerinizi okuduğunuz veya izlediğiniz örneklerle destekleyin.

Example tasks for each department:
Software Engineering:

Form a group of 4 and research the newest software bugs and how they have affected cybersecurity, then present your findings in a video recording.

English Translation and Interpretation:

Prepare a 3-minute presentation on the cultural nuances of a foreign language. Research idioms, slang, and other lexical items unique to the language and explain how they pose challenges for machine translators.

Economics and Administrative Sciences:

Write a 400-word persuasive essay arguing for or against the digitalization of brands. Support your ideas with examples from articles, podcasts, or videos you have read or watched.

Temel Hedefimiz

Öğrencilerimizin İngilizce yeterliliklerinin yapıcı bir şekilde geliştirilmesini desteklemek ve onların akademik yolculuklarına iyi hazırlanmış olarak başlamalarını sağlamak.

Vizyonumuz:
  • Aktif Öğrenme: Pasif dinleyici yerine aktif katılımcı öğrenciler
  • Bireysel İhtiyaçlar: UDL modeli ile kişiselleştirilmiş öğrenme
  • Üretken Beceriler: Teorik bilgiyi pratiğe dökme yeteneği
  • Akademik Hazırlık: Üniversite eğitimine tam hazır öğrenciler
  • Yaşam Boyu Öğrenme: İngilizce'yi sürekli kullanan bireyler

Sonuç: Bu model sayesinde öğrencilerimiz sadece dil becerilerini geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda 21. yüzyıl becerilerini de kazanarak geleceğe hazırlanıyorlar.

Our Main Goal

To support the constructive development of our students' English proficiency, enabling them to start their academic journeys well-prepared and become individuals who actively use English.

Our Vision:
  • Active Learning: Active participants instead of passive listeners
  • Individual Needs: Personalized learning through UDL model
  • Productive Skills: Ability to put theoretical knowledge into practice
  • Academic Preparation: Students fully ready for university education
  • Lifelong Learning: Individuals who continuously use English

Result: Through this model, our students not only develop their language skills but also acquire 21st century skills, preparing them for the future.