Continuous Professional Development
FSM Foundation University English Preparatory CPD Unit

FSM Foundation University English Preparatory Curriculum and Material Development Unit

FSM Foundation University English Preparatory
Continuous Professional Development Unit

The CPDU is the unit that primarily focuses on teacher growth and wellbeing through a wide variety of activities. To achieve this, the CPDU members are expected to take an active role in professional and personal development initiatives, which include designing new PD events and activities, contributing to the existing PD practices and participating in the regularly held meetings where PD agenda is discussed.

Core Values: Having a growth mindset, following latest developments and staying in touch with our colleagues are of utmost importance for the unit.

The PDU is led by the Professional Development Coordinator and a member and assistance of Academic vice director.

Yusra YAHYA
Professional Development Coordinator
Fatma Beyza SOYYIGIT
Professional Development Member

The CPDU of the FSMV Preparatory Program aims to raise awareness of instructors regarding their professional and personal development needs through a wide variety of practices, keeping student and teacher learning and wellbeing at its core.

While the major goal of these practices is to enhance the quality of education, they also seek quality assurance and may be used for appraisal purposes if the need be.

Approach: The CPDU practices are guided by sociocultural and humanistic approaches to professional learning.

For this reason, they hope to take advantage of collegial interaction, are varied to suit the needs of diverse profile of practitioners and promote teacher autonomy.

FSM Vakıf Üniversitesi İngilizce Hazırlık Müfredat ve Materyal Geliştirme Birimi

FSM Vakıf Üniversitesi İngilizce Hazırlık
Sürekli Mesleki Gelişim Birimi

SMGB, öncelikle çok çeşitli etkinlikler aracılığıyla öğretmen gelişimi ve refahına odaklanan birimdir. Bunu başarmak için, SMGB üyelerinin yeni MG etkinlikleri ve aktiviteler tasarlama, mevcut MG uygulamalarına katkıda bulunma ve MG gündeminin tartışıldığı düzenli toplantılara katılma gibi mesleki ve kişisel gelişim girişimlerinde aktif rol almaları beklenir.

Temel Değerler: Gelişim odaklı bir zihniyete sahip olmak, en son gelişmeleri takip etmek ve meslektaşlarımızla iletişim halinde olmak birim için son derece önemlidir.

MGB, Mesleki Gelişim Koordinatörü ve bir üye ile Akademik Yardımcı Direktörün yardımıyla yönetilir.

Faraz ABBASIYAGHIN
Mesleki Gelişim Koordinatörü
Yusra YAHYA
Mesleki Gelişim Üyesi

FSMV Hazırlık Programının SMGB'si, öğrenci ve öğretmen öğrenimi ile refahını merkezine alarak, çok çeşitli uygulamalar aracılığıyla eğitmenlerin mesleki ve kişisel gelişim ihtiyaçları konusunda farkındalık yaratmayı amaçlar.

Bu uygulamaların temel amacı eğitim kalitesini artırmak olsa da, aynı zamanda kalite güvencesi de ararlar ve gerektiğinde değerlendirme amaçları için kullanılabilirler.

Yaklaşım: SMGB uygulamaları, mesleki öğrenmeye yönelik sosyokültürel ve hümanist yaklaşımlarla yönlendirilir.

Bu nedenle, meslektaş etkileşiminden yararlanmayı umut ederler, çeşitli uygulayıcı profillerinin ihtiyaçlarına uyacak şekilde çeşitlendirilirler ve öğretmen özerkliğini teşvik ederler.